Munkaközösségünk számára különösen fontos, hogy megfelelő hangsúlyt fektessünk a fenntarthatóságra. Óvjuk, védjük, megőrizzük a környezetünk értékeit az utókor számára. Fejlesztő munkánk során ezeket a szempontokat is igyekszünk szem előtt tartani azáltal, hogy sok fejlesztő eszközünk újrahasznosított anyagból készül.
-
-
Az alábbi feladat egy edényalátét, színes gumik és rajzszögek felhasználásával készíthető el. A rajzszögeket minta alapján az edényalátétbe kell szúrni, majd megfelelő színű gumikkal ellátni őket. Cél: feladattudat, és -tartás, finommotorika, szem-kéz koordináció, vizuális figyelem fejlesztése, színek gyakorlása.
-
-
Az alábbi feladat egy edényalátét, színes gumik és rajzszögek felhasználásával készíthető el. A rajzszögeket minta alapján az edényalátétbe kell szúrni, majd megfelelő színű gumikkal ellátni őket. Cél: feladattudat, és -tartás, finommotorika, szem-kéz koordináció, vizuális figyelem fejlesztése, színek gyakorlása.
-
-
Minden háztartásban található fültisztító pálcika. Manapság ennek is van környezetbarát, könnyen lebomló változata, amelynek a szára is papírból készült. A fültisztító pálcikák végeinek színezésével elsősorban a színek, azonosságok felismerését fejlesztő feladat készíthető. Ennek során is fejlődik a feladattudat, -tartás, finommotorika és szem-kéz koordináció.
-
-
A régi, még Kinder-tojásból szerzett kisautókat használtam a színek és irányok gyakorlását célzó feladathoz. A négy különböző színű kisautó orrát a nyilaknak megelelő irányba kell állítani.
-
-
„Őszi fa”: a fa levelei felvágott papírgurigából, az alap pizzásdobozból, a fa törzse és ágai a gyermekekkel gyűjtött botokból készültek. A feladatot kiegészíti 3 joghurtos pohár, amelyekben lencse, vöröslencse és sárgaborsó van (helyettesíthetők pl. tarkababbal, csicseriborsóval, kukoricaszemekkel). Szükséges még 1 négyzetet, 1 kört és 1 háromszöget ábrázoló papír, amelyeket a joghurtos poharak mellé helyezünk, így egy joghurtos pohár egy formát jelent majd. A fa leveleinek „feltöltéséhez” egy teáskanál szükséges. A levelekben is található egy forma (kör/négyzet/háromszög), amely alapján vagy lencsét vagy vöröslencsét vagy sárgaborsót kell belekanalazni. Cél: figyelem, feladattudat és -tartás, finommotorika, szem-kéz koordináció fejlesztése, valamint azonosságok felismerése, egyeztetés.
-
-
Tojástartó újra felhasználásával készült színek gyakorlását, finommotorika fejlesztését célzó feladat.
-
-
A feladat hurkapálcából, gyurmából (a boltban kapható változat helyettesíthető só-liszt gyurmával, amelyhez ételfestéket is lehet adni) és maradék tésztából készült. A tészta helyett használható bármi, ami alkalmas fűzésre (pl. csavaralátét). A tészta egy jégkrémes doboz tetejében van. Cél: figyelem, feladattudat és -tartás, finommotorika, valamint szem-kéz koordináció fejlesztése. A feladat – szó szerint – színesíthető a tészta festésével, így a színek megkülönbötetése is gyakorolható vele.
-
-
A feladat alapja szintén pizzásdoboz. Cél: azonosságok felismerése, egyeztetés, szerialitás, akusztikus szeriális memória fejlesztése, formák gyakorlása(, nagycsoportban számok, betűk felismerése)
-
-
A feladat pizzásdobozból, cipőfűzőből és papírgurigából készült. Cél: finommotorika, szerialitás, akusztikus szeriális memória fejlesztése, formák (, nagycsoportban számok) gyakorlása
-
-
„Szenzoros szőnyeg” – megmaradt kukoricaszemekből, fonálból, Duplo kockákból, kupakokból, puha textilgolyókból készült. Cél: egyensúly, ritmusérzék fejlesztése, mozgás és beszéd összehangolása (lépegetés mondókára: „Lassan lépegess, semmiképpen ne siess!”), szenzoros tapasztalás.
-
-
A feladat alapja egy tojástartó. Cél: vizuális figyelem fejlesztése
-
-
Kiválóan segíti a számfogalom, mennyiségifogalom megalapozását hatos számkörben.
-
-
Papírhulladékból, néhány ruha csipeszből elkészíthető eszköz. Nagyban segíti a számfogalom, mennyiségifogalom illetve a számok bontásának megalapozását tízes számkörben.
-
-
A feladat egy pizzásdobozból és két üres joghurtos tálkából készült. Óvodás, autizmussal élő gyermekek fejlesztésben használható. Cél: figyelem, feladattudat és –tartás, finommotorika, valamint szem-kéz koordináció fejlesztése.
-
-
Ez az eszköz kiválóan segíti a számfogalom, mennyiségifogalom illetve a számok bontásásának megalapozását hatos számkörben.
-
-
Tapintásos párkereső játék (vagy memória), különböző felületű, texturájú anyagokból.
-
-
Ez a tojástartóból készült Tetris fejleszti a téri tájékozódást, a figyelmet, a logikai gondolkodást ezzel az 5-féle színnel differenciált alakzatokkal.
-
-
Ez a tojástartóból készült Tetris fejleszti a téri tájékozódást, a figyelmet, a logikai gondolkodást ezzel az 5-féle színnel differenciált alakzatokkal.
-
-
Papírpohár és papír szívószál valamint gumikesztyű felhasználásával készített eszköz fújógyakorlathoz. A szívószálon keresztül pohárba fújt levegő felfújja a gumikesztyűt.
-
-
Papírpohár és papír szívószál valamint gumikesztyű felhasználásával készített eszköz fújógyakorlathoz. A szívószálon keresztül pohárba fújt levegő felfújja a gumikesztyűt.
-
-
-
Maradék faanyagból készített kockák lefestve. Minden oldalra egy-egy saját készítésű rajz került. Story kockaként használható, szókincs bővítésére, önálló mondat vagy történetalkotás fejlesztésére, memória fejlesztésre.