2

Ünnepek

Az ünneplés az osztálytermekből indul és ott is ér véget. Ünnepeinket igyekszünk szívvel-lélekkel megünnepelni. Színvonalasságra törekszünk mind a tartalom, mind a kivitelezés tekintetében. Összedolgozunk a tanulásban akadályozott és az autista tanulókat nevelő munkaközösség tagjaival. Célunk, hogy a gyermekek valóban ünnepi hangulatban tölthessék el azokat a különleges napokat, amelyekre hosszan készülünk. Együtt dekorálunk, valamint mozgásos, verses, mesés előadások kerülnek ilyenkor a tornaterem színpadjára. Máskor versenyek, vetélkedők alakulnak az osztálytermi állomásokon való áthaladások során. Megint máskor pedig megállunk gyertyát gyújtva, énekelve, elcsendesedve, egymásra figyelve.

Szabadidő

Rendszeresen szervezünk iskolán kívüli programokat, kirándulásokat, melyekre a tanulóink izgatottan várnak. Tapasztalatot szereznek a közlekedésről, természetről, városi intézményekről. Érdeklődésüknek megfelelő, különböző kulturális programokon is részt vesznek: cirkusz, múzeumlátogatás, színház, mozi.

Habilitáció – rehabilitáció

Habilitációs-rehabilitációs órákon a tanulók képességterületeit fejlesztjük. Az erősségeikre támaszkodva dolgozunk együtt, hogy a hiányosságokat minél inkább csökkentsük. Írunk, olvasunk, számolunk, mindezt egyéni lehetőségeiket figyelembe véve. Foglalkoztató tagozatunkon fejlesztő pedagógus segítségével történik az egyéni fejlettségi szintnek megfelelő csoportbontás.