Speciális fejlesztő D csoport
A Speciális fejlesztő D. csoportba hét autizmussal élő tanuló jár. Osztályunk mind életkorilag, mind képességprofil tekintetében heterogén összetételű. Kiemelt célunk a kommunikáció fejlesztése, valamint a lehető legmagasabb fokú önállóság kiépítése és fenntartása. A mindennapi munkaszervezés elengedhetetlen szakmai feltétele a biztonságos és bejósolható (protetikus) környezet biztosítása. Hisszük, hogy a gyerekekkel való eredményes munkához sok-sok közös játéktevékenységen, minőségi időtöltésen keresztül vezet az út. Csoportunk munkaközössége mindenben szorosan együttműködik, fontosnak tartjuk a közös gondolkodást és a gyerekek konzekvens fejlesztését, oktatását, nevelését.
Tanulóinkat legjobban a szüleik ismerik és nagyban alapozunk az ő tudásukra is a mindennapi munkánk során, a közös fejlesztési célok megjelennek a tanulók egyéni fejlesztési tervében is. Próbálunk heti, kétheti rendszerességgel kilépni a szegregált oktatás kereteiből és városi sétákat teszünk a csoporttal. Fontosnak tartjuk a többségi társadalomban való jelenlétet, a társadalmi normák tanulását és a főváros különböző részeinek megismerését. Számunkra az a legfontosabb, hogy a gyerekek érzelmi jólléte biztosított legyen és örömmel, jó érzésekkel gazdagítsa őket az iskolában töltött idő.