Speciális fejlesztő C osztály
Osztályunk a Speciális fejlesztő C, hét autizmus spektrum zavarral élő tanulóból áll. Az osztály összetétele az életkor és a képességek területén is heterogén, 3., 5., 6., 7. osztályig vannak gyerekek nálunk, akik az enyhe valamint középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók számára készített kerettanterv szerint haladnak. Fontos szerepet tölt be a tanulók érzelmi biztonsága érdekében kialakított protetikus környezet, ami az osztálytermek elrendezését, a különböző tevékenységek helyszíneinek jól látható elkülönítését, a vizuális segítségek, egyénre szabott napirendek összességét jelenti. Az akadémikus tudáson kívül a szociális-kommunikációs készségek fejlesztése kiemelt szerepet kap a mindennapokban, hiszen a gyerekeknek speciális nehézségük akad a társas kapcsolatokban. Több tanuló esetében is szükség van valamilyen AAK eszköz használatára a kommunikáció fejlesztéséhez és további cél még az önállóság minél magasabb szintű elérése. Napirendünk szerint délelőtt tízórai, közös foglalkozás, kétszemélyes tanulási helyzetek, egyéni fejlesztések és önálló feladatvégzés van, majd az ebédeltetés következik. Az egyéni fejlesztések délután is folytatódnak szabadidővel, közös játékkal, mesenézéssel, udvari játékkal váltakozva.
A tanulók részére idén zeneterápiás foglalkozás, valamint zenés tehetséggondozás, logopédiai foglalkozás, kutyaterápia, mozgásfejlesztés, kerámiás szakkör biztosított.