Diszkalkúlia-prevenció
Óvodáskorú gyermekek esetén a diszkalkúlia prevenció célja a nyelvi és matematikai készségek egyéb részterületekkel együtt való fejlesztése.
A fejlesztés során mindazon készségek fejlesztésére törekszünk, amely nélkül a számfogalmak nem, vagy csak bizonytalanul alakulhatnak ki. Külön figyelmet fordítunk azokra a tevékenységekre, amelyek az érzékelés, észlelés, az emlékezet és a figyelem fejlesztésére irányulnak. A gyermekek saját tevékenységükön keresztül tanulnak a legkönnyebben, így minden esetben biztosítjuk számukra a konkrét cselekvés, a tapasztalatszerzés, a sokoldalú manipulálás lehetőségét.
Ahhoz, hogy matematikai fogalmak értelmezése biztos legyen, a következő útvonal végigjárására van szükség:
– cselekvéssel összekötött „matematikai feladatok”
– tárgyakkal végezett cselekvések
– modellekkel végezett cselekvések
– a legmagasabb szint: cselekvés nélkül számolnak.
A gondolkodás segítségével a gyermekek megtanulnak felismerni, összehasonlítani, megkülönböztetni, rendezni, csoportosítani, összefüggéseket meglátni.