Robotika/ Informatika
Intézményünk többcélú gyógypedagógiai módszertani intézmény. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet tölt be a digitális kompetenciák fejlesztése, a felzárkóztatás és a sérülésből adódó hátrányok csökkentésével a továbbtanulási, munkába állási lehetőségek növelése. A Közép-Pesti Tankerületi fejlesztéseknek köszönhetően mind az alsó, mind a felső tagozaton sok kollégánk használja a nevelő oktató munka folyamatában a korszerű informatikai eszközöket. A Közép-Pesti Pedagógiai Napok keretében több előadást és bemutató órát tartottunk a témában.
Az előbbiekben ismertetett fejlesztő törekvéseinket továbbgondolva 2017. február közepén a Gyerekakadémia és a XIII. kerületi Önkormányzat támogatásával, kísérleti jelleggel elindult intézményünkben a LEGO robotika szakkör. A LEGO Mindstorms EV3 robotokat és az oktatási tematikát jelenleg a Gyerekakadémia biztosítja. A tanulásban akadályozott felső tagozatos gyerekek nagy érdeklődéssel fogadták a kezdeményezést. Heti másfél órában van lehetőségük játékos formában, alapszinten elsajátítani a robotok használatát. Párokban és egyénileg is dolgozhatnak az adott feladatnak megfelelően.
A szakköri kezdeményezést szeretnénk bővíteni saját intézményi keretek között, megteremtve ezzel egyénre szabott, a gyerekek tudásszintjéhez alkalmazkodó fejlesztést.
KoMédia
………………………
Klassz
Különböző kézműves és kreatív technikák megismertetése és alkalmazása során megtapasztalhatjuk, hogy mi mindenre használhatjuk kezünket és fantáziánkat, s hogy a saját kezűleg készült alkotások milyen nagy örömöt okoznak.
Fontosnak tartjuk, hogy felébresszük a ránk bízott gyermekekben az alkotás örömét. A gyermekek fantáziája határtalan. Minden foglalkozáson figyelembe vesszük a gyerekek alkotókedvét, lendületét, pillanatnyi teherbírását. Így fordulhat elő az, hogy néhány alkalommal mesét nézünk, s az ott látottakat egy másik alkalommal megrajzoljuk.
A gyermekek bizalmának elnyerésére a közös alkotás nagyon jó lehetőséget kínál, a foglalkozás közbeni kötetlen beszélgetés a gyermek belső világának megismeréséhez elengedhetetlen eszköz.
Mocorgó
A foglalkozásokon mozgásos játékokat, zenés gimnasztikát és körjátékokat játszunk.
A szakkör célja a mozgáskoordináció, a ritmusérzék fejlesztése, tájékozódás a térben, az irányok, testhelyzetek gyakorlása.
A különféle játékok során a gyerekek megélhetik a játék, a játszás élményét, örömét. Megtapasztalhatják feszültségoldó hatását, miközben személyiségük is fejlődik.
Kerámia
Iskolánkban is egyre népszerűbb a fazekasság, a kerámiakészítés. Fejleszti a kézügyességet, figyelemre, fegyelemre tanít. Jókedvet, sikerélményt, boldogságot érez az alkotó, amikor kezében tartja munkáit, és alig várja a következő alkalmat.
Agyagozás közben felszabadulnak az érzelmek, kinyílnak az alkotás lehetőségének kapui.
A kerámiában benne van a készítő lelke, és a természet anyagának adománya.
A gyerekek fantáziájukból készítenek kerámiát. Megtanulják egyszerre használni a kezet, és az agyat. Érzékszerveik által szabadon érintkezhetnek a legősibb anyaggal.